מקלחונים יוקרתיים משתלטים על עולם הצימרים

בעבר הלא כל כך רחוק, הנורמה החברתית הייתה לבנות אמבטיות, דבר שגרם לחוסר מקום בחדר הרחצה ואף אפקטיביות נמוכה לשימוש במקלחת כי הרי שרובנו מעדיפים כיום להתקלח בזמן מועט ולהספיק את הלוז הצפוף והמתחדש.

מקלחונים לחדר הרחצה הינם הפתרון האולטימטיבי ואנו עדים לתופעה של עליה ניכרת בבנייתם בכל סוגי הבתים. המקלחון מייצג את הקדמה וגם את העובדה שאנו, אוכלוסיית בני האדם מצטמצמת לאזורים קטנים יותר ולבניה לגובה, דבר שמשפיע ישירות על הרצון שלנו לייצר מרחב מחיה גדול יותר בחלל הנתון לנו ולכן הצורך באמבטיה נעלם אט אט עם הזמן.

בת"א, ניתן לראות כי כמות הבתים שבבעלותם אמבטיה הינה מזערית בגלל הצורך במקום והחיסכון בעלויות. אפשר להרחיק ולומר אף שעידן האמבטיה כיום מסמל סטטוס לוקסוס שבעצם רק אנשים בעלי ממון או שנמצאים בפלח הסוציואקונומי הבינוני-גבוה מסוגלים להרשות לעצם לרכוש אמבטיות כאלו ואחרות ולבנות על שטח רחב יותר.

אספקט נוסף בו ניתן לראות שינוי דרסטי אל עבר מקלחוני יוקרה הינו עולם הצימרים. בעבר הצימרים התפארו באמבטיות גדולות ומפוארות. כיום ניתן לראות שגם בעת נופש יש צורך במקלחון בין אם זה לשטיפה לאחר טבילה בבריכה או בג'קוזי ובין אם זה הצורך במקלחת טובה שמאפשרת הרגשת ניקיון והיגיינה בצורה מירבית.

סוגי המקלחונים

הסוגים והעיצובים השונים קיימים גם בעולם זה של מוצרים וחומרי גמר לחדר הרחצה.

כמובן שדיברנו עד עכשיו על עלות מול תועלת, שכן המקלחון הינו זול יותר הן בחומרים המבוקשים והן בצריכת המקום. לדוגמא , עד לפני עשור או שניים מרבית האנשים שבנו מקלחונים בבתיהם, השתמשו בווילון שחוסם מהמים לגלוש החוצה, דבר שאומנם יעיל וזול ביותר אך רחוק מלהיות אסתטי ויפה לעין ולכן גם נישה זאת פחות מועדפת.

אם נתעמק ונחקור את הסוגים השונים נוכל לראות כי גם כאן מגוון רחב פרוס בפנינו. החל מדלתות זכוכית, עיצוב וחריטה על הדלתות, ידיות ומנשאים למוצרי האמבטיה שעלולים להגיע לתוצרת כסף אמיתי או אפילו זהב טהור במקרים חריגים.

מקלחונים אלה הינם מקלחוני יוקרה , בעלי זכוכית מחוסמת בעובי של כ-6 מ"מ כך שהיא עמידה מאוד ואיננה יכולה להישבר או להיסדק מעוצמות שונות של טמפרטורת המים. בנוסף, לצורת המקלחון יש חשיבות רבה מפני שישנם מקלחונים פינתיים שמן הסתם דורשים פחות חומר ולכן העלות זולה יותר אל בין מקלחונים חזיתיים, שדורשים תחימה של דלתות מ-3 כיוונים.

השפעת המקלחונים על העולם וארץ ישראל בפרט

מרביתנו מודעים לעובדה שבכל העולם ובמיוחד בישראל ישנה בעיה חמורה של מים. עם השנים אוכלוסיית בני האדם גדלה והצורך הבסיסי במים זקוק לספק יותר ויותר אנשים, דבר שגורם למחסור חמור ולכן מעבר ההיבט החסכוני במקום ובכסף ישנה בעיה גלובאלית ומהותית יותר שאנו יכולים לקחת חלק בה והיא העובדה שהמקלחון גורם לנו לחסוך משמעותית במים.

לסיכום, הפעילו את ההיגיון הבריא וראו כי היתרונות של המקלחונים עולות על חדרי אמבטיה גדולים שתופסים נפח בחלל, מייצרים הוצאה כספית גדולה וכמובן צורכים כמות מים שעל כולנו לתרום למאמץ ולחסוך.

Rate this post
דילוג לתוכן